Bydelsvandringen 11.mai gikk langs den gamle veien mellom Stokka og Tasta.

Guide var Bjarne Asplund, 50 deltakere fra Stokka og Tasta.

Bussturen til Hidra    startet og sluttet i �sregn, men opphold mens vi var p� Hidra. Omvisning i Kirkehamn og den store 8-kantede kirken fra 1854.

Etter middag p� �Isbua� var det omvisning p� museet �Fedrene Minne� vandring i Rasv�g og  til den gamle loshytten. Takk til v�r dyktige sj�f�r Karl Persson  Turopplegg: Kjell Bols.

13/8  bes�k  p� Museenes informasjons-senter og Sj�fartsmuseet p� Strandkaien. En l�rerik kveld, men dessverre ikke den helt store oppslutningen.       ( 17 stk )

Lokalhistoriske prosjekt:

Landbruksamlingen. De innsamlede maskiner og gjenstander blir oppbevart p� betryggende m�te hos Jan og Johannes Eskeland. Vi er ikke kommet lenger i arbeidet med permanente lokale.

Hjemmesidene:

G�rdshistorien 1850-1950 for g�rd 28. �vre Tasta er n� lagt ut p� hjemmesidene

Ansvarlig arkivs�k: Kjell Bols,   intervjuer: Enok Kommedal.

Arbeidet med de 3 andre g�rdene, 29 Nedre Tasta, 30 H�ie og 31 Finnestad er godt i gang, men det gjenst�r en del etterarbeid, intervjuer og kvalitetssikring.

Det er ogs� lagt ut folketellinger for Tasta,  utdrag fra 1826 og 1875 �tellingen

som ikke ligger p� �digitalarkivet�  Det blir jevnlig lagt ut nyhetsbrev, m�tereferat, gamle og nye bilder fra Tasta m.m.

Statistikk    2010: 28747  bes�k,    2011:  53156 bes�k

Lagets bibliotek blir n� oppbevart hos Bj�rn Roar B�rresen, og det er anledning for medlemmene � l�ne b�ker. Samlingen har �kt, bl.a. med bokgaver til

10-�rsjubileet og  kopier av �Gustav og Evelyns Tastad Memories� fra Canada og  USA.

Rogaland Historie-og �ttesogelag 100 �r.

Neste �rbok vil inneholde lokalhistoriske artikler fra alle lokal-lagene, og vi har valgt � skrive om torvmyrene p� Tasta. Ansvarlig for skrivingen Bj�rg Aksdal.

Til side 3.